Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Tıbbi Görüntüleme Önlisans Programı 120 AKTS'den oluşan 2 yıllık bir programdır. Program, Bologna Süreci’nin Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA)’nde tanımlanan KISA DÜZEY ile Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)’nde tanımlanan 5.DÜZEY yeterlilikleri için belirlenmiş olan AKTS koşullarını ve düzey yeterliliklerini ayni zamanda Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL)’nde tanımlanan 5.DÜZEY yeterliliklerini sağlamaktadır. Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Tıbbi Görüntüleme Önlisans Derecesi (Diploması) verilmektedir. Tıbbi Görüntüleme Programı Isparta Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu bünyesinde 2010-2011 eğitim öğretim yılında eğitime başlamış olup, iki yıl süren eğitim sonunda mezun olan öğrenciler sağlık kuruluşlarında Tıbbi Görüntüleme Teknikeri olarak çalışmaktadırlar. Tıbbi Görüntüleme Programında eğitim gören öğrenciler, hekimin istediği radyolojik tetkikleri en uygun çekim protokolleri ile gerçekleştirmektedir. Öncelik sırasına göre hastaları kabul ederek, tetkiklerin ilgili bölümlere sevk edilmesini sağlamaktadır. Erken Tanı ve Tedavide Kilit Role Sahip Örgün ve ikinci öğretim olarak eğitim vermekte olan Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı, hastalıkların doğru tanı ve tedavisinin yapılmasını hedeflemektedir. Mesleki bilimsel gelişmeleri ve güncellemeleri takip edebilen Tıbbi Görüntüleme Teknikeri olarak mezun olmaktadırlar.
Sağlık sektörüne yönelik güncel bir dört yarıyıllık öğretim planına sahip olunması,
Modern ve donanımlı bir kampüsün içinde yer alıyor olması,
Kontenjanların her yıl dolması,
Isparta merkezde bulunması,
Sağlık alanında güçlü ve teknolojik altyapıya sahip hastanelerin olması (Isparta Şehir Hastanesine ve Süleyman Demirel Üniversite Araştırma Hastanesine yakın olması),
Alanında uzman akademik kadroya sahip olması,
Eğitim programlarının güncel ve çağa uygun olarak hazırlanmış olması,
Okulumuzun kolay ulaşılabilir bir lokasyonda olması
Akademisyenlerimizin, konuları hakkında nitelikli eser üretme kapasitesine sahip olması,
Akademisyenlerimizin, konuları hakkında nitelikli proje üretme potansiyeline sahip olması,
Akademik personelin öğrencilere bilgi aktarımında yeterli formasyona sahip olması,
İdari bölüm çalışanlarının yeterli bilgi, tecrübe ve yeteneğe sahip olması,
Üniversitemizin bölgenin en büyük ve kapsamlı, zengin yayınlardan oluşmuş kolay ulaşılabilir kütüphanelerinden birine sahip olması
Eğitim mekânlarının teknolojik araç ve gereçleriyle donatılmış olması,
Okul yönetiminin açık ve şeffaf yönetim anlayışına sahip olması,
Öğrencilerin istedikleri konularda öğrenci kulübü kurabilme ve organizasyon yapabilme imkânları,
Danışmanlıklarda öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması,
Öğrencilerin yeterince yabancı dil bilmemesi ve bu nedenle Erasmus gibi programlara gerekli özenin gösterilmemiş olması,
Artan kontenjanlar nedeni ile fiziki koşulların yetersiz kalması,
Kontenjanların artmasıyla birlikte il sınırları içindeki hastane uygulama alanlarının yetersiz kalması,
Sağlık alanındaki bölümlere olan ilginin giderek artması,
Sağlık ve mühendislik alanlarındaki disiplinlerarası çalışmaların önem kazanması,
Sağlık alanında nitelikli, bilgili ve kaliteli iş gücü kaynağına ihtiyacın artması
Isparta’nın kültürel mirası, doğal güzellikleri, iklimi, güvenli olması ve her türlü yaşam tarzına saygılı halkı ile öğrenciler tarafından tercih edilen bir il olması,
Artan öğrenci kontenjanları,
Kısa staj süreleri,
Kontenjanların artmasıyla birlikte hastane uygulama alanlarının yetersiz kalması